شرایط و قوانین در فروشگاه های بای

قوانین و مقررات ثبت، پردازش و ارسال سفارش

روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند. های بای به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد.

کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه ، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. های بای همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در های بای به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای های بای محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.

در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.

در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای فروشگاه محفوظ است. های بای در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت های بای می‌پذیرد که از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس دقیق و کد پستی و شماره تماس‌ همراه توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد تبعات آن برعهده مشتری میباشد.

امکان پرداخت در محل  و خرید حضوری وجود ندارد و مبلغ تمامی سفارشات باید به صورت آنلاین  و از طریق سایت پرداخت شود

شرایط مرجوعی

مرجوع کالا فقط در یکی از شرایط زیر امکانپذیر میباشد

سلامت فیزیکی کالا: اگر کالای فروخته شده در هنگام تحویل به مشتری دارای آسیب دیدگی فیزیکی و ظاهری باشد و دچار عیب فیزیکی شده باشد. در این حالت مشتری می تواند کالا را ظرف مدت 7 روز در بسته بندی و کارتن اصلی خود به سایت فروشنده مرجوع کند. . در این ‌بین لازم است که کالا به همان شکل که بسته بندی شده است و بدون مخدوش کردن و از بین بردن پلمپ ان برای فروشنده مرجوع شود.

تطابق ادعای فروشنده با کیفیت کالای تحویلی:  کالای ارسال شده از نظر شکل و ظاهر و فیزیک و یا مشخصات با کالای خریداری شده در سایت مغایرت داشته باشد. در این صورت نیز خریدار می تواند کالا را به هماهنگی با واحد فروش و یا خدمات پس از فروش به فروشنده مرجوع کند و فروشنده باید دقیقاً و عیناً همان کالای خریداری شده با همان مشخصات را به خریدار تحویل دهد. در این حالت باید توجه شود که کاربر نباید از کالا استفاده کند و باید کالا به همان صورت و شرایط اولیه به فروشنده بازگردانده شود.

سلامت در تحویل کالا به خریدار:  اگر کالا بر اثر حمل و نقل ناصحیح دچار آسیب دیدگی شده باشد خریدار می تواند کالا را تحویل نگرفته و یا آن را برای فروشنده مرجوع کند. این حالت تقریباً مشابه حالت اول است با این تفاوت که در هنگام حمل و نقل و یا حتی خروج کالا از ماشین های باربری ممکن است برای کالا اتفاقی می افتد و یا کالا دچار ایراد شود. در این حالت مشتری می تواند از دریافت کالا خودداری کند و کالا را به فروشنده بازگرداند.

سیاست قیمت گذاری

سیاست قیمت‌‏گذاری در های بای مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. قیمت‏‌های ارائه شده برای کالاها در های بای قیمت‏‌های عمده فروشی است ولی جهت احترام به همه مشتریان به صورت تکی هم قابل خرید میباشد. با نهایت احترام به کاربران و با توجه به طیف گسترده سبد محصولات، های بای نمی‌تواند قیمت و موجودی نهایی کالاها را قبل از سفارش گذاری به صورت قطعی اعلام نماید. در مواردی بسیار نادر و در صورت وجود نوسان‌‏هایی در بازار و یا اشتباه در قیمت‌‏گذاری، اگر سفارشی قابل تحویل نباشد، های بای موظف است در اسرع وقت این موضوع را به فرد سفارش‌ ‏دهنده اطلاع دهد و سفارش را لغو نماید.